ارتباطاتکنگره جهانی موبایل

سخنرانی‌های کلیدی کنگره جهانی موبایل چین 2024

کنگره جهانی موبایل چین 2024 که تحت عنوان MWC Shanghai شناخته می‌شود از 26 تا 28 ژوئن در مرکز نمایشگاه بین‌المللی جدید شانگهای و هتل کری در پودونگ، شانگهای برگزار می‌شود. این کنفرانس با موضوع «اول آینده» حول سه موضوع فرعی است: «فراتر از 5G»، «اقتصاد هوش مصنوعی» و «تولید دیجیتال».  این کنفرانس در قالب مجموعه‌ای از سخنرانی‌های کلیدی، نشست‌های موضوعی، انجمن سران، صنایع جهانی، فناوری‌ها و جوامع پتانسیل‌های آینده بررسی می‌شود. این کنگره چیزی شبیه به کنگره جهانی موبایل باسلون است. در مقاله دیگری مروری بر سخنرانی کلیدی اول این کنگره جهانی داشتیم. در ادامه این مقاله سخنرانی‌های کلیدی کنگره جهانی موبایل چین را معرفی می‌کنیم.

مراسم افتتاحیه و سخنرانی کلیدی 1: آینده‌محوری و فناوری ارتباطی باز (Open Gateway)

از زمانی که GSMA در سال 2023 فناوری ارتباطی باز (Open Gateway) را راه‌اندازی کرد، اپراتورهای تلفن همراه در چین پیشتاز راه‌اندازی اولین API‌های تجاری شدند. چشم‌انداز صنعت ارتباط اتصال در همه زمینه‌ها و در همه جوامع است. این اتصال با هدف ارائه سریع‌تر خدمات و فناوری‌های دیجیتال به مشتریان و بازار جهانی است. فناوری ارتباطی باز سرعت خدمات و برنامه‌های دیجیتال را افزایش می‌دهد و همزمان کیفیت را هم بالا می‌برد. خدماتی مختلف از مبارزه با تقلب تا مکان‌یابی در این بستر با سرعت و کیفیت بالاتر ارائه می‌شود. امروزه اپراتورهای بزرگ شبکه تلفن همراه در سرتاسر جهان به طور فعال در حال مشارکت و همکاری با یکدیگر برای به دست آوردن درآمدهای جدید هستند.

سخنرانی کلیدی 2: ابتدا هوش مصنوعی (AI First)

در حال حاضر، ما در دوره توسعه شدید هوش مصنوعی هستیم. با افزایش محبوبیت کاربردهای هوش مصنوعی و توسعه سریع هوش مصنوعی مولد (Gen AI)، انتظار می‌رود این فناوری تنها در چین سالانه 2 تریلیون دلار سود اقتصادی به همراه داشته باشد. علاوه بر این، هوش مصنوعی پایه و اساس هوشمندسازی صنایع در کل منطقه آسیا-اقیانوسیه است. این فناوری می‌تواند ارتباط بین صنعت موبایل و سایر زمینه‌ها را عمیق‌تر کند. ایجاد زیرساخت‌های قوی برای حمایت از توسعه هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد بسیار مهم است. در این سخنرانی غول‌های صنعت در خصوص موارد مرتبط بحث می‌کنند. از جمله اینکه هوش مصنوعی چگونه می‌تواند در مقایس ارزش‌آفرینی کند، نوآوری را هدایت کند و رقابت جدیدی را در سراسر منطقه ایجاد کند.

سخنرانی اصلی 3: ابتدا نوآوری (Innovation First)

چشم‌انداز آینده برای نوآوری‌های فناوری در آسیا چیست؟ آسیا به عنوان هاب پیشرفت فناوری نسل پنجم (5G) تأثیر زیادی در بسیار از حوزه‌ها دارد. چین با بیش از 900 میلیون کاربر اینترنت و برخورداری از اقتصاد مصرف‌کننده فوق‌العاده، سریع‌ترین و پویاترین بازار فناوری دیجیتال در حال ظهور در جهان است. منطقه آسیا و اقیانوسیه در حال استقرار سریع و در مقیاس بزرگ فناوری‌های نوظهور از جمله 5G، هوش مصنوعی پیشرفته، اینترنت اشیا و فناوری های مبتنی بر بلاکچین است. جایگاه آسیا به عنوان یک مرکز نوآوری به طور فزاینده‌ای مستحکم شده است. این سخنرانی کلیدی به دنبال دفاع از «ابتدا نوآوری (Innovation First)» است.

 

امتیاز کاربران: 4 ( 1 رای)

سردبیر

سردبیر رصدخانه فناوری‌های نوظهور هستم. مشتاق مطالعه و انتشار دانش و تجربیات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا